مورد علاقه ها 0

آفت های کلزا را کنترل کنید/روش های مدیریت آفت های کلزا

چالش‌های مدیریت یکپارچه آفات شامل بیماری‌ها، علف‌های هرز و حشرات آستانه های اقتصادی برای هر یک از این آفات (علف های هرز، بیماری ها و حشرات) وجود دارد و اجرای آنها ستون فقرات یک برنامه مدیریت یکپارچه آفات را تشکیل می دهد.

محیط های چالش برانگیز و در حال تغییر محصول همچنان به تحقیقات بیشتری در مورد آفات موجود و تهدیدات بالقوه جدید برای سیستم های زراعی ما نیاز دارد.

برنامه کنترل یکپارچه آفات کلزا

هدف از استفاده از مدیریت تلفیقی آفات (IPM) دستیابی به مدیریت مؤثر آفات با استفاده از تمام ابزارهای موجود، به ایمن ترین شکل ممکن است که پایداری مزرعه را افزایش می دهد. IPM از تمام ابزارهای موجود برای کنترل آفات از جمله استفاده از ابزارهای شیمیایی، فرهنگی، مکانیکی و بیولوژیکی استفاده می کند. این به معنای تکیه انحصاری بر یک تکنیک برای مدیریت یک آفت نیست که در نهایت می تواند تکنیک را خسته کند و آن را برای مدت طولانی در مدیریت آفات موفق نخواهد کرد.

IPM مفهوم جدیدی نیست. اکثر تولیدکنندگان کلزا از چندین ابزار IPM استفاده می کنند. IPM بسیار فراتر از جستجوی میدانی برای ارزیابی جمعیت آفات و تصمیم گیری در مورد سمپاشی یا عدم سمپاشی است و به ندرت زمانی که به صورت مجزا یا کوتاه مدت انجام شود مفید است. اگر هر ساله اقداماتی برای اطمینان از سلامت محصول و آماده سازی شیوه های منفرد IPM در هر زمینه انجام شود، تولیدکنندگان با IPM موفق تر خواهند بود. چهار مرحله در اجرای برنامه IPM وجود دارد:

  • پیشگیری: اقداماتی که شدت آلودگی آفت را کاهش می دهد یا از تجمع آفت جلوگیری می کند.
  • پایش و پیش بینی: تعیین آفات موجود و اقدامات لازم برای مدیریت آفات.
  • مداخله: اقداماتی برای کاهش خسارت اقتصادی محصول از آفات.
  • نگهداری سوابق: حفظ یک سیستم سوابق میدانی برای برنامه ریزی موثر.

پشتوانه هر چهار این مرحله، توانایی پرورش دهنده برای شناسایی دقیق آفات است. با شناخت آفت و چرخه حیات آن، پرورش دهندگان می توانند برنامه های کنترلی را برای بهره برداری از نقاط ضعف در چرخه زندگی آفت برنامه ریزی کنند و از موثرترین استراتژی های مدیریتی استفاده کنند.

در کلزا، IPM شامل استفاده از بذر سالم سالم، تناوب زراعی، پایش آفات و ارقام مقاوم است. همچنین شامل استفاده عاقلانه از مواد شیمیایی حفاظت از محصولات می شود. هدف IPM به حداقل رساندن تأثیر آفات بر محصول، در عین به حداکثر رساندن سود حاصل از استفاده از ابزارهای مختلف مدیریت آفات، به شیوه ای پایدار است که از محیط مزرعه مراقبت می کند.

تنوع زیستی حاصل از تناوب زراعی می تواند بخش ارزشمندی از مدیریت یکپارچه حشرات، علف های هرز و بیماری های گیاهی باشد. تنوع زیستی زیستگاه در سراسر مزرعه می تواند جمعیت زنبورها و مواد مفید را افزایش دهد، که می تواند عملکرد را افزایش دهد و کنترل طبیعی جمعیت حشرات را فراهم کند. تنوع زیستی از طریق تناوب زراعی می تواند شدت بیماری را کاهش دهد و گزینه های مدیریت علف های هرز را گسترش دهد.

علاوه بر تناوب زراعی، چندین ابزار موثر مدیریت آفات وجود دارد که کشاورزان می توانند برای بهبود سودآوری و دستیابی به اهداف پایداری خود از آنها استفاده کنند.

قبل از سمپاشی جستجو و شناسایی کنید. سمپاشی هزینه دارد و کشاورزان می‌خواهند مطمئن شوند آفتی که سمپاشی می‌کنند در واقع خسارت کافی به محصول وارد می‌کند تا این هزینه را توجیه کند. این «آستانه اقتصادی» بخش کلیدی مدیریت تلفیقی آفات است، اما نیاز به جستجو و شمارش دقیق دارد. بازگشت سرمایه برای جستجو و شمارش زمانی حاصل می شود که اسپری های برنامه ریزی شده لازم نباشد (هزینه کمتر) یا زمانی که یک تهدید غیرمنتظره نیاز به اقدام فوری دارد (بازده محافظت شده). در زیر با نحوه چیدن یک کیت جستجوگر قوی آشنا شوید.

از آستانه حشرات پیروی کنید

آستانه های مبتنی بر علم برای بسیاری از آفات حشرات کلزا به کشاورزان کمک می کند تا تصمیمات اقتصادی و زیست محیطی بهتری اتخاذ کنند و استفاده از حشره کش های پیشگیرانه را کاهش دهند. جدول آستانه برای lygus نشان می دهد که اگر کلزا 12 دلار در هر بوشل و هزینه اسپری هشت دلار در هر جریب باشد، آستانه در مرحله اولیه غلاف پنج پوره لیگوس بالغ یا پوره سن اواخر در هر 10 جارو است. کار اخیر نشان داده است که در شرایط مرطوب و پرمحصول، ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد تا 50 لیگوس در هر 10 جارو در مرحله اولیه غلاف تا باعث کاهش اقتصادی دو بوشل در هکتار در عملکرد شود.

مزارع کلزا، پر از فایده

فواید خود را بشناسید مزارع کلزا زیستگاه تنوع باورنکردنی از حشرات مفید (یا "قهرمانان میدان") مانند زنبورها، پروانه ها، عنکبوت ها، زنبورها و سوسک ها هستند. در بسیاری از موارد، این گروه‌های متنوع حشرات، آفات حشرات را شکار می‌کنند - یا آنها را انگلی می‌کنند و سطح کنترلی را که اغلب از روش‌های شیمیایی فراتر می‌رود، ارائه می‌کنند.

حتی اگر کشاورزان گونه‌های مفید را در مزارع خود شناسایی نکنند، انتظار برای سمپاشی تا رسیدن تعداد آفات به آستانه می‌تواند کمک زیادی به محدود کردن استفاده از آفت‌کش‌ها و محافظت از این متحدان ارزشمند کند. نمونه هایی از حشرات مفید را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

رقابت علف های هرز را زودتر کاهش دهید

کنترل زودهنگام علف‌های هرز، چه از طریق سوختن قبل از بذر و چه از طریق کاربردهای درون محصول در اطراف مرحله دو برگی محصول، راه خوبی برای بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری علف‌کش است. کشاورزان همچنین می‌توانند از ردیف‌های باریک‌تر و توده‌های گیاهی بلندتر برای افزایش رقابت محصول، مخلوط علف‌کش‌ها برای ضربه زدن به علف‌های هرز با بیش از یک ماده فعال، و جمع‌آوری کاه (سپس تغذیه یا سوزاندن) برای کاهش بانک بذر علف‌های هرز استفاده کنند.

مدیریت بیماری ها با مقاومت ژنتیکی و تناوب زراعی

پرورش دهندگان می توانند از جستجوی قبل از برداشت برای شناسایی بیماری های موجود استفاده کنند و سپس از این اطلاعات برای انتخاب بذرهای مقاوم به آن بیماری ها استفاده کنند. آزمایش تصفیه شده همچنین نژادهای مخصوص ساق سیاه موجود در یک میدان را شناسایی می کند که می تواند برای انتخاب بهتر در برابر ساق سیاه استفاده شود. تناوب زراعی یکی دیگر از رویکردهای ارزشمند یکپارچه برای مدیریت بیماری است که سطوح را پایین نگه می دارد و مقاومت ژنتیکی را برای سال های آینده موثر نگه می دارد.

تجهیزات را تمیز نگه دارید

جابجایی خاک به معنای جابجایی ریشه، ورتیسیلیوم، آفانومیسس (بیماری نخود و عدس)، فیتوفترا (بیماری سویا)، بذر علف های هرز و نماتد است. پیام تجهیزات تمیز می تواند برای لوله کشی سمپاش نیز اعمال شود. باقیمانده علف‌کش در سمپاش‌ها می‌تواند تأثیر مخربی بر کلزا داشته باشد، عملکرد را کاهش دهد و ضربه‌ای به پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی وارد کند.

حفظ زیستگاه، سودآوری برای مزارع

زیستگاه طبیعی برای سودآوری مزرعه، از جمله افزایش راندمان تولید محصول و عملکرد، مزایایی دارد. کنار گذاشتن مناطق غیر انتفاعی (جایی که بازده ورودی ها را توجیه نمی کند) همچنین تنوع زیستی، ترسیب کربن و کارایی زمین را بهبود می بخشد. یک مطالعه کلزا در غرب کانادا به این نتیجه رسید که وقتی 30 درصد از زمین در 750 متری لبه های مزرعه کشت نشده باشد، عملکرد و سود را می توان به حداکثر رساند. یکی از اهداف پایداری شورای کانولا کانادا، افزایش درصدی از زمین های کشاورزی است که شاهد افزایش زیستگاه طبیعی خود هستند.

فضاهای طبیعی و تالاب‌های نزدیک به زمین‌های زراعی، خانه‌ای برای حشرات مفید و دشمنان طبیعی است که به مدیریت آفات حشرات و بذر علف‌های هرز کمک می‌کنند. این می تواند هزینه های ورودی را کاهش دهد، از کاربرد محصولات کنترل آفات غیر ضروری جلوگیری کند، و نوارهای فیلتر برای جلوگیری از روان شدن مواد مغذی و مواد شیمیایی ایجاد کند.

خرید اینترنتی پادسیل (چسب غلاف کلزا)

151
0
 
0
لینک کوتاه: